  | 
              
				  آفرینش هنری.
				  مقایسه مبانی آفرینش هنری در سوررئالیسم
و مبانی خلق هنری در حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  آلفرد یعقوبزاده.
				  تحلیل روانکاوانه مرگاندیشی
در آثار مرتضی کاتوزیان و آلفرد یعقوبزاده
(مطالعه موردی: یک نقاشی و یک عکس با محوریت شهادت) [دوره 2، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  آموزش آنلاین.
				  مطالعۀ روند تولید انیمیشنهای کودکان و نوجوانان در روزهای سیفژ طی آموزش مجازی در ایران (مطالعه موردی: انیمیشنهایی با موضوع کرونا) [دوره 3، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  اتو دیکس
				  درآمدی بر تحلیل عکس «اُتو دیکس نقاش و همسرش مارتا» اثر آوگوست ساندر [دوره 3، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  اخلاق اومانیستی
				  نسبت میان هنر و اخلاق در اندیشۀ اومانیستی [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  اروین پانوفسکی.
				  مطالعه تطبیقی مفهوم خورد و خوراک در بازنمایی طبقه فرودست با تاکید بر دو اثر از کاراتچی و ونگوگ [دوره 2، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  اسطوره کهن الگو سفر قهرمان مردانه سفر قهرمان زنانه کمپیل مورداک
				  مطالعه تطبیقی الگوی سفر قهرمان مردانه کمپبل با الگوی سفر قهرمان زنانه مورداک در انیمیشنهای مرد عنکبوتی و شجاع [دوره 3، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  اضطراب.
				  مطالعۀ تاثیر نقاشیدرمانی بر کاهش اضطراب کودکان ۶ تا ۸ سالۀ شهر قزوین [دوره 4، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  افراسیاب
				  مطالعه تطبیقی بازنمایی چوگان در نگارههایی با موضوع «چوگان بازی سیاوش در حضور افراسیاب» در شاهنامه [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  اقتصاد هنر.
				  واکاوی ویژگی هنرمندان و آثار فروشرفته در دورۀ پانزدهم حراج تهران [دوره 3، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  اکبر ناظمی
				  خوانش شعارنویسی های انقلاب اسلامی ایران براساس نظریه ریزوماتیک فلیکس گتاری [دوره 3، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  الگوهای ترئینی
				  واکاوی یک اثر از مولانا ولی الله منتسب به کمال الدین بهزاد با تکیه بر اسلوب و الگوهای تزیینی نقاشی ایرانی (مطالعه موردی نگاره شتر و شتربان [دوره 3، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  امر قدسی
				  مطالعۀ امکان تحقق نظریۀ هنر سنتگرا در سینما با تاکید بر آرا سید حسین نصر [دوره 4، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  اندوه.
				  تحلیل عکس"اندوه" اثر دیمیتری بالترمانتس [دوره 3، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  پائول رند.
				  مطالعۀ روشهای بهکارگیری اصل بستار با حفظ خوانایی در پوسترهای تایپوگرافی (مطالعۀ موردی: پوسترهای پائول رند) [دوره 4، شماره 7] | 
              
              
                | 
              
				  پائولا شر.
				  واکاویِ رویکرد شهودیِ جنبش لتریسم و نقش این جنبش بر طراحانِ گرافیک پس از  1960  (مطالعۀ موردی: آثار دیوید کارسون و پائولا شر) [دوره 3، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  پساساختارگرایی
				  نقد روانکاوانۀ پساساختارگرا از نقاشی کفشهای مندرسِ ونسان ونگوگ [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  پست مدرنیسم
				  واکاوی طراحی و تولید لباسهای مفهومی
با نگاه به تحولات طراحی لباس از نیمه دوم سده بیستم به این سو) [دوره 3، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  پیتر بروگل پدر
				  نقاشی و امر گروتسک
پژوهشی در جهان گروتسک پیتر بروگل پدر [دوره 2، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  تصویر.
				  دوسویگی ارجاعی صُوَر ایستادۀ حضرت علی (ع) در آثار بازماندگان نقاشی قهوهخانهای [دوره 2، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  تیپولوژی.
				  پژوهشی پیرامون تاثیر عکاسی بر رویکرد سریالیسم و تکرار در هنر مفهومی. با نمونهکاوی آثار الافور الیاسون، ویلیام وگمن، ولفگانگ تیلمانز و هانس ایکلبوم [دوره 4، شماره 6] | 
              
              
                | 
              
				  جعل اصالت اثر نقاشی
				  بررسی نقش کپی، بدلسازی و جعل در اصالت نقاشی [دوره 2، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  حاضر و آماده.
				  تعامل نقاشی معاصر با هنر چیدمان در ایران (مطالعۀ موردی 15 اثر از هنرمندان ایرانی) [دوره 3، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  حسین زندهرودی
				  عناصر نوشتاری در هنر نوگرای ایران
و بررسی منابع تغذیۀ سنتی و مدرن آن [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  دادائیسم.
				  تطبیق مفهوم مرگ هنر با تاکید بر آرای هگل، دانتو و بلتینگ [دوره 4، شماره 5] | 
              
              
                | 
              
				  دودسکادن.
				  مطالعۀ تاثیر رنگ در شخصیتپردازی و فضاسازی در سینمای آکیرا کوروساو با تاکید بر فیلم «دودسکادن» [دوره 4، شماره 7] | 
              
              
                | 
              
				  دیان آربس
				  خوانش نشانهشناسی عکسهای دیان آربس در پرتو آرای رولان بارت [دوره 3، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  دیو
				  مقایسه تطبیقی دیونگارههای محمد سیاه قلم با سلطان محمد عراقی [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  رایالعین.
				  تصویرپردازی و «رایالعین»
در نمایشنامه «سه تابلوی مریم» از میرزاده عشقی [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  رساله فی معرفه اصولالخط من الدائره و النقط – محمدبنعلی راوندی- خوشنویسی- راحهالصدور و آیه-السرور
				  پژوهشی در رساله فی معرفه اصولالخط من الدائره و النقط از کتاب راحهالصدور و آیهالسرور محمدبن علی راوندی در آموزش خوشنویسی [دوره 5، شماره 8] | 
              
              
                | 
              
				  رنگ در سینما
				  تحلیل تاثیر رنگ بر شخصیت اصلی فیلم قرمز کیشلوفسکی با رویکرد ماکس لوشر [دوره 3، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  رنه ماگریت
				  واکاوی  عکس ماگریت (در حال رفت و آمد) از دوئین مایکلز [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  ژرار ژنت
				  تحلیل ارتباط متن و تصویر در آموزش تاریخ هنر به نوجوانان با رویکرد ژرار ژنت (مورد مطالعاتی دو اثر از فاستو گیلبرتی) [دوره 4، شماره 6] | 
              
              
                | 
              
				  سردر مزین
				  مطالعه تطبیقی سر در مسجد جورجیر اصفهان و مسجد الأقمر قاهره [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  سفالینه کتیبهای نیشابور.
				  شناخت معانی مستتر در صورت «نقطه» با گرایش بر نقطهٔ اولی در هنر مقدس (مطالعه موردی: بشقاب سفالینهای از نیشابور متعلق
به دوران سامانیان) [دوره 2، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  سفیدبرفی.
				  بیمرگی حیات: نقد اسطورهای مجموعه عکس «سفیدبرفی»
عباس کیارستمی بر پایه نظریه نورتروپ فرای [دوره 3، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  سلفپرتره.
				  مطالعۀ تطبیقی میان دو سلفپرتره از سوفونیزبا آنگوئیسولا و مارلین دوما بر مبنای رویکرد فمینیستی [دوره 3، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  شفاهی- عکسی
				  کارکردهای اجتماعی آلبومهای عکس خانوادگی [دوره 3، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  شکرستان هویت ارزشهای فرهنگی کودک و نوجوان
				  بازنمایی ارزشهای فرهنگی متناظر با مخاطب کودک و نوجوان در پویانمایی شکرستان [دوره 3، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  شیلا بلر.
				  مقایسۀ دیدگاه سنتگرایی و تاریخینگر در خصوص خوشنویسی اسلامی (با تاکید بر آراء آنه ماری شیمل  و  شیلا بلر) [دوره 3، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  صفویان.
				  بروجمرد: از ایده تا تصویر
با تاکید بر نمونههای تصویری در جهان اسلام [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  عصر تکنولوژی.
				  نفی اصالت در هنر معاصر [دوره 3، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  عکاسی مستند.
				  مطالعۀ بازتاب رنج و امید در آثار دوروتیا لانگ با تاکید بر اثر «خانۀ نخودچینان» [دوره 4، شماره 5] | 
              
              
                | 
              
				  عکس
				  نقش هوش مصنوعی در عکاسی: واقعگرایی یا شبیهسازی [دوره 5، شماره 8] | 
              
              
                | 
              
				  عکسهای خانوادگی.
				  نقد و تحلیل مجموعه نقاشیهای «جانگ شائوگانگ»
با موضوع «رد خون خانواده بزرگ» [دوره 2، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  علیاصغر معصومی.
				  تحلیل نشانهشناختی پرترههای زن در آثار علیاصغر معصومی بر اساس نظریه رمزگان دهگانه تصویری امبرتو اکو [دوره 2، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  عمل صالح.
				  درآمدی بر چیستی و چگونگی نقد دینی آثار هنری [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  فتوتنامه.
				  دوسویگی ارجاعی شمایل حضرت عباس (ع)
در نبرد با مارد در آثار بازماندگان نقاشی قهوهخانهای [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  فرنگیسازی.
				  واکاوی تاثیرات هنر اروپا در نقاشی لاکی ایران، از میانۀ دورۀ صفوی تا پایان دورۀ قاجار [دوره 4، شماره 5] | 
              
              
                | 
              
				  فضای گفتمانی روایت اندیشه بازگشت حماسه میرزا ملی گرایی
				  گفتمانهای از یاد رفته در مجموعه یاد سبز قاسم حاجیزاده
با تاکید بر رویکرد تحلیلی فرکلاف [دوره 2، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  فنآوری دیجیتال.
				  مطالعه تطبیقی تصویربرداری در هنر و علوم پزشکی تشخیصی تا ظهور فنآوری دیجیتال (مطالعه موردی: عکاسی  و پرتونگاری) [دوره 5، شماره 8] | 
              
              
                | 
              
				  قاجار.
				  تصویرگری پیکر انسان در رسالههای «تشریح» پارسی تا پایان دوره قاجار با تأکید بر رسالهٔ تشریح منصور بن محمد [دوره 2، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  قرن بیستم.
				  تحلیل تابلوی شب اثر ماکس بکمان [دوره 2، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  قرن شانزدهم.
				  تحلیل نقاشی جنگ بین کارناوال و روزهداران
اثر پیتر بروگل مهتر [دوره 2، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  کارتون سالن.
				  واکاوی تخیل از منظر ژیلبر دوران، در انیمیشن گرگپیمایان [دوره 4، شماره 6] | 
              
              
                | 
              
				  کارگاه نقاش
				  بررسی رویکرد فمینیسم در نقد و تحلیل آثار هنری با تاکید بر تابلوی کارگاه نقاش اثر گوستاو کوربه [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  گرافیک.
				  صورتبندی میدان تبلیغات سینمایی موج نو دهه ۴۰ و ۵۰
با تکیه بر نظریه تمایز بوردیو [دوره 2، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  گلچیننگاری.
				  مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری گلچیننگاری مکتب شیراز
در دوران اسکندر سلطان و ابراهیم سلطان تیموری [دوره 2، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  گیتار کلاسیک
				  خوانش تطبیقی معماری کاخ الحمرا و قطعه خاطرات الحمرا اثر فرانسیسکو تارگا [دوره 4، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  لوگوتایپ.
				  بررسی ظرفیتهای بصری حروف فارسی در نشانهای نوشتاری فرهنگی  (با مطالعه موردی آثار دهۀ 50 تا 90 خورشیدی) [دوره 4، شماره 5] | 
              
              
                | 
              
				  متعهد سوسیالیسم توتالیتاریسم
				  درآمدی بر تبلیغات سیاسی شوروی و تجلی آن در پوستر سازی [دوره 2، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  محتوا.
				  مطالعه تطبیقی فرم و عملکرد ظروف آیینی و نمادین ایران با تأکید بر ریتونها [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  محمد علی نقاشباشی.
				  از عاق پدر تا حاق پسر
کارستان هنری ابوالحسن مستوفی غفاری (حدود ۱۱۴۵-۱۲۱۲ هجری) [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  مخاطب.
				  تاثیر پرفورمنس و تعزیه بر درک مخاطب با تکیه بر آثار آبراموویچ [دوره 4، شماره 5] | 
              
              
                | 
              
				  مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
				  مطالعه بازتاب آسیبهای اجتماعی در انیمیشنهای کوتاه
ایرانی مطرح در جشنوارههای بینالمللی
(مطالعه موردی: انیمیشنهای پنج سال اخیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) [دوره 2، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  مسجد شیان.
				  واکاوی تاثیرات معماری و باغسازی چینی بر محوطۀ مسجد شیان در چین [دوره 4، شماره 7] | 
              
              
                | 
              
				  مسیح کودک و سنت آن.
				  نقد تکوینی و مطالعه پرده نقاشی از «داوینچی» با عنوان «مریم» باکره، مسیح کودک و سنت آن [دوره 2، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  مطالعۀ تطبیقی.
				  مطالعۀ تطبیقی «پرتره مادر» اثر رامبراند و «پرتره مادر» جیمز ویسلر [دوره 4، شماره 6] | 
              
              
                | 
              
				  معنای انسان.
				  واکاوی دازاین هایدگری به معنای انسان در سینما (مطالعه موردی: فیلم جاذبه) [دوره 5، شماره 8] | 
              
              
                | 
              
				  معنای ایدئولوژیک.
				  مطالعه نشانهشناسی معنا در آثار هانری کارتیه برسون بر اساس آرای بارت [دوره 5، شماره 8] | 
              
              
                | 
              
				  موزهشناسی نوین.
				  بازشناسی کارکردهای اجتماعی-سیاسی «موزۀ هنر»: مطالعۀ موردی موزۀ لوور [دوره 5، شماره 8] | 
              
              
                | 
              
				  موسیقی سنتی.
				  مطالعه تطبیقی نمود مفاهیم حکمت اشراق سهروردی
در نگارگری و موسیقی سنتی ایران [دوره 2، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  مولفههای ریزوماتیک.
				  مطالعۀ کارکرد شیوۀ تفکر ریزوماتیک از منظر ژیل دلوز در کارگردانی اجرای تعاملی [دوره 4، شماره 7] | 
              
              
                | 
              
				  میشل فوکو.
				  تحلیل بازتاب گفتمان چپ در نقاشی معاصر ایران در دهه 40 تا 60
بر اساس آرای میشل فوکو [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  نصرتالله مسلمیان.
				  مطالعۀ تطبیقی بازتاب انقلاب در آثار حبیبالله صادقی و نصرتالله مسلمیان [دوره 4، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  نظام توزیعکنندگان.
				  ماهیت و چگونگی نظام توزیع آثار نقاشی نوگرای ایرانی از دههٔ ۲۰ تا ۵۰ ه. ش بر اساس مفهوم توسعه یافته «الماس فرهنگی» [دوره 2، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  نقاشی
دیواری.
				  مطالعه تطبیقی نگاره ولادت حضرت محمد (ص) در کتاب «جامعالتواریخ» و دیوارنگاره تولد حضرت عیسی (ع) اثر جوتو [دوره 2، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  نقاشی قهوهخانهای.
				  امکانسنجی خوانش آثار نقاشی قهوهخانهای
با تاکید بر نظریه بیانی هنر [دوره 2، شماره 3] | 
              
              
                | 
              
				  نقد چندمقولهای.
				  تحلیل و ارزیابی آثار مهدی حسینی بر اساس نقد چندمقولهای نوئل کارول (مطالعۀ موردی: سه اثر به نمایش آمده در سالن هور پاییز 1397) [دوره 4، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  نقد روانشناختی.
				  مطالعه پرده نقاشی پاپ دهم اثر فرانسیس بیکن با رویکرد روانشناختی [دوره 4، شماره 6] | 
              
              
                | 
              
				  نقد سرمایهداری.
				  نقد و تحلیل نگاه کانستراکتیویستی در آثار هنری آوانگارد روسیه
(مطالعه موردی: آثار الکساندر رودچنکو) [دوره 2، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  نقد هنری.
				  مطالعۀ پردۀ نقاشی «پاپ اینوسنت دهم» اثر دیگو ولاسکس با رویکرد روانشناختی - زندگینامهشناسی [دوره 4، شماره 7] | 
              
              
                | 
              
				  نگارگری.
				  خوانش عرفانی نگاره معراج پیامبر اکرم ﴿ﷺ﴾ با استناد بر باب یقظه از منظر خواجه عبدالله انصاری [دوره 4، شماره 7] | 
              
              
                | 
              
				  ونسان ونگوگ.
				  نقد تکوینی و مطالعۀ طبیعت بیجانهای
 لارا لتینسکی، ژان سیمون شاردن و ونسان ونگوگ [دوره 2، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  ویکتور برگن
				  هنر، عمارت بیبنیاد
نگاهی به پایان نظریۀ هنر ویکتور برگن [دوره 1، شماره 2] | 
              
              
                | 
              
				  هگل
				  مفهوم پیشرفت در هنر [دوره 2، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  هنر شهری.
				  بررسی نماهای معماری دهه اخیر تهران از منظر دیوارنگاری
مطالعه موردی: خیابان انقلاب (میدان انقلاب-چهارراه فلسطین) [دوره 1، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  هنر فلسطین.
				  خوانش آیکونولوژیک تابلوی خانوادۀ فلسطینی اثر سلیمان منصور [دوره 4، شماره 6] | 
              
              
                | 
              
				  هنر معاصر
				  بازشناسی گفتمان انتقادی «نقدِ نهادی» [دوره 4، شماره 4] | 
              
              
                | 
              
				  هنر مفهومی.
				  مربع هنرمند اثر هنری مخاطب و محیط در هنر امروز [دوره 2، شماره 1] | 
              
              
                | 
              
				  183بار.
				  دربارۀ استقلال رأی هنرمند و تحلیل آن براساس دیدگاههای پسااستعماری به بهانۀ نگاه نقادانه به اثر 183بار از گرِِگ هاینْز [دوره 4، شماره 5] |