[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1403
  • سال 1402
  • سال 1399
  • سال 1398
  • ..
    :: دوره 4، شماره 5 - ( 6-1403 ) ::
    جلد 4 شماره 5 صفحات 82-69 برگشت به فهرست نسخه ها
    دربارۀ استقلال رأی هنرمند و تحلیل آن براساس دیدگاه‌های پسااستعماری به بهانۀ نگاه نقادانه به اثر 183بار از گرِِگ هاینْز
    میلاد محمودی نوسر
    چکیده:   (115 مشاهده)
    نوع تعامل هنرمندان با جنبه‎های مختلف زندگی جوامع بشری، خصوصاً جنبه‎های مرتبط با قدرت و سیاست، چه در طول تاریخ و چه اکنون، مورد توجه عموم جامعه بوده و الگوی رفتاری بسیاری از افراد جامعه قرار می‎گرفته‌است. ازاین‎رو، نگاه مستقل و فارغ از هرگونه جانب‎داری منفعت‎طلبانه از طرف ایشان اهمیتی دوچندان می‎یابد. از طرفی مشاهدۀ واکنش‎های برخی هنرمندان مستقل امروزی با اتفاقات منافی وجدان بشری، هم‌چون اثر موسیقایی 183بار از گرگ هاینز، این سوال را برمی‎انگیزد که هنرمندان جوامع شرقی و استعمارزده چگونه در این عصر و زمانه به اتفاقاتی از این دست واکنش نشان می‎دهند. بدین‎ترتیب نظریات پسااستعماری و نوع نگاه حاصل از آن می‎توانند برای دست‎یابی به تحلیل‎های متناسب رهیافت‎هایی ارایه دهند. در نوشتۀ پیش رو که از انواع پژوهش‎های کاربردی است سعی شده  با استفاده از دیدگاه ذکرشده با تکیه بر تحلیل‎های کیفی مبتنی بر شواهد اسنادی و کتابخانه‎ای با جمع‎آوری داده‎هایی از واکنش هنرمندان به اتفاقات مشابه و تحلیل آن‎ها براساس دیدگاه‎های پسااستعماری، نوع مواجهۀ آن‎ها با این مسایل را بررسی و توصیف و تحلیل کند. براین‎‎ اساس به‎نظر می‎رسد هنوز نوع جهان‎بینی و واکنش‎های هنرمندان بومی تا حد زیادی با نوع نگاه تعریف‎شده از جانب غرب و قدرت‎های استعماری شکل‎ گرفته و بروز می‎یابد.
     
    واژه‌های کلیدی: استقلال رأی هنرمند، تحلیل پسااستعماری، هنر و سیاست، موسیقی، گرگ هاینز، 183بار.
    متن کامل [PDF 392 kb]   (234 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: هنر شرق
    دریافت: 1403/2/28 | پذیرش: 1403/6/14 | انتشار: 1403/6/30
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Mahmoodi Nosar M. About the Independence of the Artist's Opinion and Its Analysis Based on Post-colonial Perspective under the Pretext of a Critical Look at the 183 Times by Greg Haines.. 3 2024; 4 (5) :69-82
    URL: http://art-studies.ir/article-1-135-fa.html

    محمودی نوسر میلاد. دربارۀ استقلال رأی هنرمند و تحلیل آن براساس دیدگاه‌های پسااستعماری به بهانۀ نگاه نقادانه به اثر 183بار از گرِِگ هاینْز. 1. 1403; 4 (5) :69-82

    URL: http://art-studies.ir/article-1-135-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 4، شماره 5 - ( 6-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    Advanced Studies of Art
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 63 queries by YEKTAWEB 4660