[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1403
  • سال 1402
  • سال 1399
  • سال 1398
  • ..
    :: دوره 4، شماره 6 - ( 9-1403 ) ::
    جلد 4 شماره 6 صفحات 26-7 برگشت به فهرست نسخه ها
    پژوهشی پیرامون تاثیر عکاسی بر رویکرد سریالیسم و تکرار در هنر مفهومی. با نمونه‌کاوی آثار الافور الیاسون، ویلیام وگمن، ولفگانگ تیلمانز و هانس ایکلبوم
    نسرین امیری ، هادی آذری ازغندی
    دانشگاه هنر تهران
    چکیده:   (9 مشاهده)
    هنرمندان مفهومی در دهه­‌های 60 و 70 میلادی برای مقابله و رویگردانی از سنت­‌های متعین و رویکردهای مدرنیستی به رسانه از راه‌بردها و تمهیدات بی­شماری بهره گرفتند. این استراتژی­‌ها موجب بازتعریف مفاهیم درونذاتی هنر (تعریف هنر، نقش هنرمند، و...) ­شد. بهرهگیری از سریالیسم، زبان و عکس از شمار این راه‌بردها بود. اگرچه سریالیسم، تکرار و تسلسل پیش از دهۀ 60 هم نیز در هنرهای مختلف دیده می­‌شد، در هنر مفهومی وارد حوزۀ ایده و مفهوم شد. این مقاله میکوشد تا با تمرکز بر راه‌برد سریالیسم آن‌گونه که هنرمندان مفهومی آن را ایجاد کردند، نشان دهد که عکاسان معاصر چگونه از این تمهید استفاده کردند تا خود را از قید و بند تکعکس و دیگر تعاریف مدرنیستی عکاسی برهانند. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که همان‌گونه که هنرمندان مفهومی از عکاسی تاثیر پذیرفتند، امکانات بیانی عکاسی امروزه نیز ریشه در تمهیدات هنرمندان هنر مفهومی دارد، که در جریان گذار از مدرنیسم برای دست‌یازی به نظم و ترتیب مهندسیوار از تمهید سریالیسم، تسلسل و تکرار استفاده میکردند تا روابط منطقی میان چیزها را مطالعه کنند. پژوهش حاضر، به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده و از منابع کتابخانهای و اسنادی به منظور گردآوری دادهها بهره گرفته شده‌است و آثار چهار عکاس معاصر به‌عنوانه نمونه‌کاوی بررسی شده‌است.
    واژه‌های کلیدی: سریالیسم، هنر مفهومی، عکاسی معاصر، چیدمان شبکه‌ای، تیپولوژی.
    متن کامل [PDF 606 kb]   (8 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: هنرهای تجسمی
    دریافت: 1403/3/16 | پذیرش: 1403/9/6 | انتشار: 1403/9/29
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Amiri N, Azari Azqandi H. A study of the influence of photography on the approach of serialism and repetition in conceptual art. With a case study of the works of Olafur Eliasson, William Wegman, Wolfgang Tillmans, and Hans Eijkelboom.. 3 2024; 4 (6) :7-26
    URL: http://art-studies.ir/article-1-136-fa.html

    امیری نسرین، آذری ازغندی هادی. پژوهشی پیرامون تاثیر عکاسی بر رویکرد سریالیسم و تکرار در هنر مفهومی. با نمونه‌کاوی آثار الافور الیاسون، ویلیام وگمن، ولفگانگ تیلمانز و هانس ایکلبوم. 1. 1403; 4 (6) :7-26

    URL: http://art-studies.ir/article-1-136-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 4، شماره 6 - ( 9-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    Advanced Studies of Art
    Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 63 queries by YEKTAWEB 4660