[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 4 - ( 12-1399 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 70-51 برگشت به فهرست نسخه ها
صورت‌بندی میدان تبلیغات سینمایی موج نو دهه ۴۰ و ۵۰ با تکیه بر نظریه تمایز بوردیو
نجیبه رحمانی، حسن بلخاری قهی، محمد فدوی
چکیده:   (2 مشاهده)
گرافیک هنری است در ارتباط با اجتماع و گفتمان‌های بصری اجتماع. چون امر تبلیغات در تبلیغات سینمای موج نودهه ۴۰ و ۵۰، طراحان گرافیک با میدان سینمای موج نو نخبه‌گرا) به عنوان سفارش‌دهنده کار می‌کردند. سینمای موج نو میدان هنری است که توسط گروهی از فیلم‌سازان جوان با دغدغه‌های ذهنی و اجتماعی زمانه پایه‌ریزی شد. تبلیغات فیلم‌های موج نو در راستای دغدغه‌های این میدان شکل گرفت و کنش‌گران میدان تبلیغات سینمای موج نو با توجه به سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی استراتژی‌های خود را پی‌نهادند. پییر بوردیو با طرح میدان و منش در حوزه جامعه‌شناسی به ترکیب دو ساحتی از ساختارهای عینی و ذهنی دست می‌یابد که این امکان را به محققان می‌دهد که در کنار مطالعه عوامل بیرونی به عوامل درونی و فردی شکل‌دهنده استراتژی کنش‌گران اجتماعی دست یابند. در این مقاله با روش توصیفی-تحلیلی به پژوهش در میدان تبلیغات فیلم‌های سینمای موج نو پرداخته می‌شود. عاملان این میدان شناسایی شده ارتباط آن‌ها با کنش‌گران میدان سینمای موج نو مطالعه می‌شود، تاثیر میدان قدرت بر میدان ارتباط تصویری عنوان شده و در نهایت تحلیلی بر فعالیت کنش‌گران این میدان بر پایه منش و سرمایه‌های‌شان صورت می‌گیرد هدف از این تحلیل، نگاه به میدان هنری‌ای است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و همچنین کم توجهی به واکاوی اجتماعی این نوع
میدان‌های هنری.
واژه‌های کلیدی: میدان منش، پی‌یر بوردیو، سینمای موج نو، تبلیغات، پوستر، گرافیک.
متن کامل [PDF 2998 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: هنرهای تجسمی
دریافت: 1402/6/26 | پذیرش: 1399/12/29 | انتشار: 1399/12/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rahmani N, Bolkhari Ghahi H, fadavi M. Formulation of the New Wave Cinema Advertising Champ in the 1961 and 1971 Based on Bourdieu's Theory of Distinction. 3 2021; 2 (4) :51-70
URL: http://art-studies.ir/article-1-93-fa.html

رحمانی نجیبه، بلخاری قهی حسن، فدوی محمد. صورت‌بندی میدان تبلیغات سینمایی موج نو دهه ۴۰ و ۵۰ با تکیه بر نظریه تمایز بوردیو. 1. 1399; 2 (4) :51-70

URL: http://art-studies.ir/article-1-93-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 4 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Advanced Studies of Art
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4570