| واکاوی  عکس ماگریت (در حال رفت و آمد) از دوئین مایکلز | 
								
								  | مریم غلی اکبری    | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (807 مشاهده) | 
								
								  | دوران مدرن شرایطی پدید آورده که هنرها ارتباط نزدیکتری با یکدیگر دارند، از هم تاثیر گرفته و بر هم تاثیر میگذارند. هنرمندان متاثر از هنر یکدیگر تلاش میکنند در خلق آثار خود نوآوری و نگاه جدید داشته باشند. بررسی عمیق@تر آثار هنری و نقد آن به مخاطب کمک میکند درک بهتر و عمیقتری از اثر و پیرامتن اثر داشته باشد. دوئین مایکلز عکاس در مسیر حرفهای خود از این شرایط استفاده زیادی کرده است. علاقه وی به آثار هنرمندان سوررئالیست باعث شده هنرش ویژگیهای خاص و متفاوتی به خود بگیرد. این تحقیق با هدف واکاوی یکی از عکسهای او از رنه ماگریت نقاش انجام شده است. روش انجام به شیوه تحلیل محتوایی اثر بوده و اطلاعات به شیوه کتابخانهای بهدست آمده است. نتایج نشان میدهد مایکلز خودخواسته به دنیای پنهان درون خود رجوع میکند و به آن امکان تجلی میدهد. عکس ماگریت (در رفت و آمد) نشان از دوگانگی عکاس دارد. البته ماهیت آثار مگریت در چگونگی خلق پرتره وی بیتاثیر نبوده است. این عکس الهامپذیریی مایکلز از نقاشی اسرار افق مگریت را تایید میکند. 
 | 
								
								  |  | 
								
								  | واژههای کلیدی:  عکس، دوگانگی، دوئین مایکلز، رنه ماگریت | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 2494 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (486 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  هنرهای تجسمی دریافت: 1398/4/1 | پذیرش: 1398/7/2 | انتشار: 1398/9/30
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |