[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1403
  • سال 1402
  • سال 1399
  • سال 1398
  • ..
    :: دوره 3، شماره 2 - ( 9-1402 ) ::
    جلد 3 شماره 2 صفحات 60-45 برگشت به فهرست نسخه ها
    مطالعۀ روند تولید انیمیشن‌های کودکان و نوجوانان در روزهای سیفژ طی آموزش مجازی در ایران (مطالعه موردی: انیمیشن‌هایی با موضوع کرونا)
    لیلا کسایی ، مهگان فرهنگ خاقانپور ، مهنوش فرهنگ
    دانشگاه آزاد فسا
    چکیده:   (372 مشاهده)
    کرونا و گسترش آن به‌صورت یک پاندمی، زندگی انسان را در ماه‌های آغازین 2020 دچار تغیراتی اساسی کرد. کودکان و نوجوانان نیز با تغییرات اساسی در زندگی روبه‌رو شدند. سیفژ (موسسه جهانی فیلم کودک و نوجوان) که سال‌هاست در سینمای کودک و نوجوان فعالیت دارد، برنامه‌ای با عنوان «سیفژ دیز» ویژه قرنطینه و به‌صورت آنلاین در روزهای قرنطینه ارایه کرد. این برنامه در بسیاری از کشور ها و فستیوال‌های فیلم کودک و نوجوان انجام شد و در ایران نیز توسط اعضای ایرانی نیز به اجرا درآمد. از مهم‌ترین اهداف این رویداد، چگونگی مطالعۀ روند تولید انیمیشن‌های کودکان و نوجوانان در روزهای سیفژ و آموزش مجازی آن و تولید آثار انیمیشن‌ با موضوع کرونا بود. هدف از انجام این مقاله، آموزش انیمیشن، فراگیری کار گروهی، تولید اثر توسط کودکان و نوجوانان و صحبت دربارۀ آثار و به نمایش گذاشتن آن‌ها، در روزهای سیفژ بود. روش تحقیق، توصیفیآماری بود و داده‌ها به صورت کتابخانه‌ای و میدانی گردآوری شد. جامعه آماری این تحقیق شش اثر انیمیشن بود که در روزهای این رویداد توسط کودکان و نوجوانان خلق شد. نتایج نشان می‌دهد آموزش مجازی در ایام کرونا موثر بود و کودکان و نوجوانان از این‌که اثری ساختند و خصوصا اثرشان از طریق سایت سیفژ و شبکه‌های مجازی دیده شد بسیار خوشحال بودند.  

     
    واژه‌های کلیدی: فیلم، انیمیشن، کودکان و نوجوانان، پاندمی، سیفژ دیز، آموزش آنلاین.
    متن کامل [PDF 460 kb]   (95 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: هنرهای تجسمی
    دریافت: 1402/7/3 | پذیرش: 1402/10/3 | انتشار: 1402/10/3
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    kassaie L, Farhang Khaghanpour M, farhang M. Studying the production process of animations for children and teenagers during CIFEJ days during virtual education in Iran (case study: animations with the theme of Corona). 3 2023; 3 (2) :45-60
    URL: http://art-studies.ir/article-1-105-fa.html

    کسایی لیلا، فرهنگ خاقانپور مهگان، فرهنگ مهنوش. مطالعۀ روند تولید انیمیشن‌های کودکان و نوجوانان در روزهای سیفژ طی آموزش مجازی در ایران (مطالعه موردی: انیمیشن‌هایی با موضوع کرونا). 1. 1402; 3 (2) :45-60

    URL: http://art-studies.ir/article-1-105-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 3، شماره 2 - ( 9-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    Advanced Studies of Art
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 62 queries by YEKTAWEB 4660